Ons serviceteam

Als een team succesvol is, bedanken ze meestal eerst hun ondersteuningsteam. Dit willen we ook doen.

Onze toepassingsadviseurs. Techniek- en tactiekexperts aan de zijlijn die bij ons hotline heet. 

Service staat bij Festool hoog in het vaandel. Overal. Het serviceteam van Festool UK is gevestigd in het Gottlieb Stoll House, genoemd naar de oprichter van het bedrijf. Niet alleen onder Britse vakmensen is de directe lijn naar Festool de eerste keuze voor antwoorden op vragen. Het moet snel gaan zodat klanten niet lang op de oplossing van hun probleem moeten wachten. De service moet betrouwbaar en consciëntieus zijn, zodat de oplossing de klant echt tevreden stelt.

Goran Gelevski werkt al meer dan 10 jaar bij Festool en is een van de meest ervaren medewerkers. Er is waarschijnlijk niets dat hij niet weet: zowel over de nieuwste machines als over oudere modellen. Nu denkt u misschien dat dit voor een hotline niet zo belangrijk is. Maar dat is precies wat de Festool-hotline onderscheidt: het is niet alleen een noodoproepcentrale. De medewerkers geven ook tips over u hoe u op de juiste manier met machines en accessoires omgaat; ze bieden expertise over het juiste gebruik van verbruiksmaterialen en bieden hulp wanneer klanten niet de gewenste vooruitgang boeken met hun werk. Het spectrum is groot. En Goran is op alles voorbereid.

"Ik behandel onze klanten zoals ik zelf behandeld wil worden als ik aan de andere kant van de lijn zit. Ik ben hier om te helpen; de behoeften van de klanten staan ​​bij mij voorop."

Goran Gelevski, Senior Service Enginee, Festool UK

Onze toepassingsspecialisten. Zijn als klantenadviseurs en motivatietrainers voortdurend onderweg.

Vanuit zijn uitvalsbasis ten noorden van Berlijn reist Jörg Focking door geheel Oost-Duitsland. "Ik ben graag buiten", zegt hij – en voor hem betekent "buiten": bij de klant. Zijn busje is tot de nok gevuld met Festool-machines, stofzuigers en accessoires. Als toepassingsspecialist adviseert hij de klanten en staat hen met raad en daad terzijde. En omgekeerd: "Het komt ook vaak voor dat ik van klanten leer. Dit is een waardevolle verrijking voor mij en voor ons allemaal."

Natuurlijk: machines van Festool kunnen heel veel. Maar om hun potentieel ten volle te kunnen benutten, moeten de klanten ook weten hoe ze de machines en accessoires in het Festool-systeem optimaal kunnen gebruiken. Welke schuurmachine is het meest geschikt? Hoe maakt u de juiste keuze als het om schuurzolen en schuurpapier gaat? Geleiderail en hoekaanslag? Individueel en samen maken ze het werk veel gemakkelijker. Onze toepassingsspecialisten weten dat allemaal. En ze doen er alles aan om klanten te adviseren als het gaat om het efficiënter maken van de bedrijfsvoering of het bewust maken van medewerkers over het onderwerp gezondheidsbescherming. Ze zetten zich hier volledig voor in: als toepassingsspecialisten, klantenadviseurs en motivatoren.

"Ik vind het leuk om klanten te ondersteunen en te adviseren, omdat ik weet wat onze machines kunnen. Maar het komt ook vaak voor dat ik van klanten leer. Dit is een waardevolle verrijking voor mij en voor ons allemaal."   

Jörg Focking, toepassingsspecialist, Team Ost, Festool Duitsland

Onze reparatie-experts. Brengen alles weer aan de praat (zelfs oudgediende grootheden uit vervlogen tijden).

Onze servicemedewerkers laten dag in dag uit zien hoe een volledige reparatie er bij Festool uitziet. Bijvoorbeeld in Frankrijk en Nederland. Alle specialisten die zich bezighouden met reparaties kennen elke Festool machine van binnen en van buiten. Op een werkbank wordt het binnenste van een schuurmachine tot de motor aan toe blootgelegd, daarnaast wordt een afkortzaag op vakkundige wijze uit elkaar gehaald. Elk Festool product heeft een modelhistorie, en elke machine heeft haar eigen geschiedenis. Vanzelfsprekend wordt er alleen met originele onderdelen gewerkt.

Het maakt niet uit of een nieuwe machine van een hoge stelling is gevallen of een "historische" Festool machine iets meer aandacht nodig heeft. In alle gevallen geldt: wij hebben het gereedschap ontwikkeld. Wij hebben het geproduceerd. Wij weten het best hoe u het repareert. Daarbij wordt niet alleen maar een defect verholpen. De machines worden grondig geanalyseerd, afgesteld en ingesteld, in de meeste gevallen wordt de machine zelfs intensief gereinigd. Op de gerepareerde of vervangen onderdelen wordt een garantie van twaalf maanden verleend. Dat is een meerwaarde die niet alleen de levensduur van de machine maar ook de klanttevredenheid verhoogt.

"Als ik een machine weer aan de praat krijg, verheug ik me net zo alsof het mijn eigen machine is. Daarvoor zijn wij er. En daarvoor gaan wij gaan een stapje verder."  

Ramtjinder Soekdew, reparatiespecialist, Service Festool Nederland

Onze meerwaarde voor u. Service dicht bij de klant – direct, praktisch en uitgebreid.

Dat we ook in de service alles wat we doen met overtuiging doen, is bij Festool vanzelfsprekend. Of het nu gaat om een reparatieopdracht of een garantieclaim, diefstalbeveiliging of de beschikbaarheid van onderdelen: wij zijn de betrouwbare partner aan uw zijde. Onze medewerkers zetten zich hier volop voor in. Voor ons is een machine niet zomaar een machine, maar een onderdeel van uw werk, uw succes. Daarop kunt u vertrouwen. Een machineleven lang. En dat kan bij Festool heel lang zijn.

Via MyFestool hebt u bovendien de mogelijkheid om nog directer gebruik te maken van onze service. Waar en wanneer u die nodig hebt. Of het nu in de werkplaats, op de bouwplaats of thuis is: u hebt 24 uur per dag zicht op uw machines en accessoires en kunt snel en eenvoudig reparaties opgeven. Als MyFestool-lid profiteert u bovendien van exclusieve aanbiedingen, kansspelen en evenementen. Mooier kan het niet! 

 

Alle informatie over MyFestool en de diensten vindt u hier.