Webshop
Veel gestelde vragen en antwoorden
    • Betaalmethoden

      Alle betalingsmogelijkheden in één oogopslag


      Vragen over betalingsmogelijkheden
    • Hallo hotline!

      Of het nu om advies, support of reparatie gaat: u kunt altijd contact met ons opnemen.

      Customer Service
    • MyFestool-account

      Beheer al uw Festool-producten en persoonsgegevens op elk moment en profiteer van onze services. MyFestool

    Uw voordelen in de Festool webshop

    cart

    • Gratis Garantie all-inclusive: uw product wordt automatisch aangemeld voor de garantie via MyFestool
    • Professionele en snelle klantenservice: gratis hotline
    • Festool originele onderdelen rechtstreeks in de onderdeelshop bestellen
    • Koop rechtstreeks bij de fabrikant
    • Gratis verzending vanaf een bestelwaarde van 50 euro incl. btw binnen België
    • Gratis retourzending
    • 30 dagen herroepingsrecht
    • Snelle en betrouwbare levering

    Naar de webshop
    Het artikel dat ik wil kopen is niet beschikbaar. Wanneer is het weer leverbaar?
    We werken er hard aan om eventuele verstoringen als gevolg van de coronapandemie te voorkomen en om u uw bestelling op tijd te sturen. We vragen uw begrip als niet elk product op korte termijn beschikbaar is. In individuele gevallen kunnen bevestigde leveringen daarom afwijken van de daadwerkelijke leveringsdatums. Wij vragen om uw geduld en begrip!
    Kan ik een bestelling als gast opgeven?
    Ja, u kunt een bestelling als gast opgeven. Kies hiervoor de optie "Als gast bestellen" als u bij de betaling bent.
    Ik heb geen bestellingsbevestiging ontvangen!
    Controleer uw spammap in uw mailbox. Als u daar ook geen bevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
    Kan ik telefonisch bestellingen opgeven?
    Om juridische redenen kunnen we geen bestellingen via de telefoon of e-mail aannemen. Gelieve uitsluitend via de shop te bestellen. Alleen op die manier kunnen we een probleemloze afwikkeling garanderen. Als u vragen hebt, helpt ons toegewijde klantenserviceteam u graag verder.
    Welke Festool-producten kan ik in de webshop kopen?
    In onze webshop kunt u tot nader order alleen fanshopartikelen kopen. In de planning is een shop voor het gehele assortiment.
    Hoe kan ik profiteren van de automatische garantieregistratie?
    Als u met een MyFestool-account bestelt, worden uw voor garantie in aanmerking komende producten in de winkelwagen automatisch geregistreerd voor de garantie. U vindt uw geregistreerde producten in de MyToolbox in uw MyFestool-account.

    Informatie voor de verzending

    truck

    • Gratis verzending vanaf een aankoopwaarde van € 50 incl. btw. (anders bedragen de verzendkosten € 7,90)
    • De levering vindt binnen 1-3 werkdagen plaats (maandag tot vrijdag)
    • Voorlopig is een levering alleen binnen België mogelijk
    • 30 dagen herroepingsrecht

    Wat moet ik doen als ik een gebrekkig of defect artikel heb ontvangen?
    Als u een gebrekkig of defect artikel hebt ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Die helpt u bij de klacht.
    In mijn levering ontbreekt een artikel.
    Wacht u nog op uw levering binnen de leveringstermijn? Dan vragen wij u om enig geduld.
    Als de levertijd al is overschreden, neem dan contact op met onze klantenservice en we zullen zo snel mogelijk voor u ophelderen waar uw artikelen zich bevinden.
    Wat moet ik doen als mijn pakket niet werd geleverd?
    U kunt de verzendstatus van uw zending op elk moment volgen met behulp van de trackinglink die u per e-mail is toegestuurd. Als u nog meer vragen hebt over de leveringsstatus, neem dan rechtstreeks contact op met de betreffende verzendpartner.
    Waar kan ik mijn bestellingen of de bestelstatus inzien?
    U kunt uw bestellingen en de bestelstatus inzien in uw MyFestool-account onder "Besteloverzicht".
    Hoe retourneer ik gevaarlijke of volumineuze artikelen?
    Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Deze helpt u verder en organiseert de afhaling van het artikel bij u thuis. 
    Kan ik de producten in het buitenland bestellen?
    Bestellingen via onze webshop in België kunnen we helaas niet aan u in het buitenland leveren. U hebt echter de mogelijkheid om rechtstreeks de website van een Festool-dealer te bezoeken. Klik hier om een dealer in uw regio te zoeken.
    Kan ik mijn bestelling ook naar een ander leveringsadres laten sturen?
    In het bestelproces kunt u een leveringsadres vastleggen dat afwijkt van het factuuradres.

    Helaas zijn leveringen aan packstations momenteel niet mogelijk.

    Is de levering zonder verzendkosten?
    Vanaf een bestelwaarde van € 50,00 incl. btw is de levering zonder verzendkosten.

    Voor een bestelwaarde van minder dan € 50 bedragen de verzendkosten voor de bij Festool bestelde artikelen € 7,90. De verzendkosten worden aan u getoond voordat u uw bestelling plaatst. Indien een zending in meerdere deelleveringen wordt gedaan, worden de verzendkosten slechts eenmaal in rekening gebracht. Alle prijzen zijn inclusief de wettelijke omzetbelasting.

    Kan ik een voorkeursdatum afspreken?
    Een levering op een voorkeursdatum wordt momenteel niet aangeboden.
    Kan ik de artikelen bij een dealer in mijn omgeving laten leveren?
    Nee, dit is niet mogelijk.
    Hoe lang duurt het tot mijn bestelling er is?
    In België vindt de levering binnen 1-3 werkdagen plaats (maandag tot vrijdag, met uitzondering van wettelijke feestdagen in België of Duitsland). U kunt de status van uw bestelling op het dashboard in uw persoonlijke MyFestool-account volgen.
    Ik heb meerdere artikelen met verschillende levertijd besteld en wil weten of de artikelen samen worden verstuurd.
    Wanneer u meerdere artikelen samen heeft besteld zal de levertijd van het artikel met de langste levertijd worden toegepast.
    Ik heb het trackingnummer van mijn bestelling nodig.
    Het trackingnummer vindt u in uw e-mail met de verzendbevestiging. In de regel wordt het trackingnummer op de dag van verzending rond 18.00 uur geactiveerd en kunt u de zending volgen.
    Indien u vragen hebt over uw zending, kunt u hier met ons contact opnemen.
    Hoe kan ik mijn levering volgen?
    Het volgen van zendingen is mogelijk bij alle vervoerders. De link om de status van uw zending te kunnen volgen, krijgt u per e-mail in de verzendbevestiging. Omdat uw bestelling mogelijk uit meerdere pakketten bestaat of via diverse transportdienstverleners wordt verzonden, is het mogelijk dat u meerdere links in diverse e-mails ontvangt.
    Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel werd geleverd?
    Indien u een verkeerd artikel hebt ontvangen, kunt u dit aan ons terugsturen. Meld de retourzending aan via ons retourportaal. Geef de reden "verkeerd artikel" aan en meldt u zich bij onze klantenservice.

    Bestellingen terugsturen

    package

    • 30 dagen herroepingsrecht: voor alle producten die u bij ons koopt, bieden wij een vrijwillige herroepingstermijn van 30 dagen vanaf de ontvangst van het artikel.
    • Retourzendingen: artikelen kunt u via ons retourzendingsportaal eenvoudig en gemakkelijk terugsturen.
    • Retourzendingen van accu's: u wilt een accuproduct of een volumineus artikel terugsturen? Neem hiervoor dan contact op met onze klantenservice.
    Via deze weg naar het retourportaal
    Retourprocedure

    De procedure voor het retourneren van een artikel naar ons is heel eenvoudig: we leggen het in detail uit op onze daarvoor bestemde pagina.

    Kan ik een artikel ruilen?
    Een directe ruil van artikelen is helaas niet mogelijk. Meld uw retourzending aan via het retourportaal en geef een nieuwe bestelling op.
    Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
    Zodra uw retourzending bij ons is aangekomen, ontvangt u een e-mailbevestiging van de ontvangst van het artikel. Nadat het artikel is gecontroleerd, ontvangt u een aparte e-mail met nadere informatie over uw terugbetaling. Indien u nog vragen hebt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
    Kan ik meerdere bestellingen samen terugsturen?
    Het kan voorkomen dat u bij een bestelling meerdere pakketten van verschillende verzendpartners ontvangt. Verstuur aparte pakketten ook gescheiden terug via de betreffende verzendpartner.
    Kan ik een artikel bij een Festool-dealer teruggeven?
    Nee, de teruggave van online bestelde artikelen kan niet bij een Festool-dealer teruggegeven worden.
    Ik wil een of meer artikelen terugsturen. Hoe moet ik dat doen?
    Bij Festool gaan we bij aankopen in onze webshop op www.festool.be verder dan het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen en geven al onze klanten een herroepingsrecht van 30 dagen.
    Als u van dit herroepingsrecht gebruik wilt maken en de artikelen kosteloos geheel of gedeeltelijk wilt terugsturen, adviseren wij de volgende procedure:
    • Meld uw retourzending aan via het formulier. (Daarvoor hebt u het zendingsnummer of uw e-mailadres nodig)
    • Let op: we accepteren alleen ongebruikte producten in originele verpakking met complete accessoires
    • Zend geen artikelen aan ons die u via een van onze dealers hebt besteld, omdat wij deze zendingen niet kunnen aannemen.
    Moet ik verzendkosten betalen als ik een artikel terugstuur?
    Festool neemt de kosten voor de retourzending voor zijn rekening als u de retourzending aanmaakt via het retourportaal en het daar beschikbare retourzendingslabel voor de retourzending gebruikt.
    Hoe lang kan ik een artikel terugsturen?
    Als u niet tevreden bent over een besteld artikel, kunt u dit binnen uw 30 dagen herroepingstermijn aan ons terugsturen. Meld de retourzending hiervoor aan via ons retourportaal.
    Waar kan ik de retourbon & -label terugvinden?

    We sturen je alles per e-mail. Vul in het retourportaal de artikelen in die je wilt retourneren. Om onze service te verbeteren vragen we ook om kort de reden van de retourzending aan te geven, waarvoor bedankt.

    Ons team stuurt je daarna per e-mail een retourbon, retourlabel en instructies. Omdat we hiervoor soms afhankelijk zijn van feedback van onze leverancier, vragen we je begrip dat het ongeveer 2 dagen kan duren voordat je de retourinformatie ontvangt.

    In welke staat moet het product zijn opdat ik het kan terugsturen?
    Voor alle producten die u bij ons koopt, bieden wij een vrijwillige heroepingstermijn van 30 dagen vanaf de ontvangst van het artikel. Stuur hiervoor eenvoudig het origineel verpakte, onbeschadigde en volledige artikel met een geschikte omverpakking binnen 30 dagen na ontvangst aan ons terug.

    Betaalmethoden

    PayPal: een snelle en volledig veilige oplossing om al uw aankopen in enkele kliks te betalen.

    Kredietkaart: betaal direct online met een kredietkaart. We accepteren alleen Mastercard en Visa.

    Bancontact: betaal uw aankopen heel eenvoudig met uw Bancontact-kaart of -applicatie.

    Klarna: deze betaaloptie (alleen voor particulieren) biedt u verschillende mogelijkheden voor uitgestelde betaling. U kunt kiezen voor betaling via overschrijving binnen de 30 dagen na facturatie, via domiciliëring van uw rekening of in verschillende afbetalingen zonder extra kosten.

    Hoe ontvang ik mijn factuur?
    Na uw bestelling ontvangt u een bericht per e-mail zodra u de factuur kunt downloaden. De betaling wordt via Klarna geregeld. U ontvangt een aparte factuur van Klarna. Maak daarom het bedrag niet over aan Festool, maar aan Klarna.
    Kan ik mijn factuuradres nog wijzigen?
    Het bij de bestelling genoemde factuuradres wordt automatisch verwerkt en kan niet meer gewijzigd worden.
    Mocht er toch een fout ingeslopen zijn, stuur ons dan een kort bericht met het juiste factuuradres en we sturen u een factuurcorrectie.
    Betaling per creditcard
    In de webshop kunt u gemakkelijk en veilig met uw creditcard betalen.

    De overdracht van uw gegevens wordt daarbij door een veilige SSL-verbinding beschermd. Het 3D Secure-proces van Mastercard (Mastercard Identity Check) en Visa (Verified by Visa) zorgt voor extra veiligheid via tweestapsverificatie.

    Betaling met Klarna

    Met de Klarna factuurbetalingsoptie (enkel voor particulieren) kunt u het factuurbedrag eenvoudig binnen 30 dagen achteraf betalen.
    De factuur kunt u gemakkelijk in de Klarna-app of online betalen. Afhankelijk van uw individuele kredietwaardigheid kan de beschikbare winkelwagenwaarde variëren.
    Als u artikelen wilt retourneren, kunt u heel eenvoudig uw retourzendingen markeren in de Klarna-app om de factuur te pauzeren totdat de retourzendingen zijn afgewikkeld. Klarna actualiseert uw factuur zodra de artikelen bij de dealer zijn aangekomen.

    Directe bankoverschrijving: als u met Klarna directe bankoverschrijving betaalt, kunt u heel eenvoudig, snel en veilig met uw online bankgegevens betalen. Geheel zonder registratie

    Betaling met PayPal
    PayPal is een online betalingsservice waarmee u veilig, eenvoudig en snel kunt betalen. Als u PayPal als betalingsmethode kiest, wordt u aan het einde van het bestelproces rechtstreeks naar de website geleid waar u uw geregistreerde e-mailadres en uw wachtwoord invoert. Meer informatie vindt u hier: PayPal.
    Hoe vindt de terugbetaling plaats?
    Uw terugbetaling ontvangt u via dezelfde weg als de betaling. Als u bijvoorbeeld met creditcard hebt betaald, dan wordt het betreffende bedrag op uw creditcardrekening teruggeboekt.
    Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
    Zodra uw retourzending bij ons is aangekomen, ontvangt u een e-mailbevestiging van de ontvangst van het artikel. Nadat het artikel is gecontroleerd, ontvangt u een aparte e-mail met nadere informatie over uw terugbetaling. Indien u nog vragen hebt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

    Voordelen van uw MyFestool-account

    • Snelle, eenvoudige aankoop dankzij vooraf geregistreerde gegevens
    • Beheer van al uw Festool-producten en persoonsgegevens
    • Besteloverzicht of -status
    • Snel zoeken naar passende accessoires en reserveonderdelen
    • Eenvoudig reparaties aanvragen & volgen
    • En nog meer exclusieve voordelen
    Meer te weten komen

    Heeft u nog vragen?

    Bezoek dan ons serviceportaal en vind meer informatie over MyFestool, Garantie all-inclusive en de volledige reparatie, of neem contact op met onze servicehotline.

    Naar het serviceportaal