Garantieregistratie

    Wat is garantie all-inclusive?
    Met de uitgebreide services van onze garantie all-inclusive1 geniet uw nieuwe Festool-gereedschap de eerste drie jaar van een totale garantie en u kunt zich concentreren op wat belangrijk is: uw werk. Om van de services "Volledig gratis herstellingen"2, "Vervanging bij diefstal", "Gegarandeerd originele onderdelen" en "Geld terug" te kunnen profiteren, moet u uw gereedschap binnen de eerste 30 dagen na aankoop gratis registreren.
    Mijn nieuwe woonplaats bevindt zich in een ander land. Heb ik verder recht op garantie all-inclusive?
    Het aanbod en de omvang van de services van MyFestool en van garantie all-inclusive1 zijn afhankelijk van uw woonplaats (niet van het land waarin u de machine gekocht hebt) en kan daarom van land tot land variëren. Welke services in uw land ter beschikking staan, vindt u in de MyFestool gebruiksvoorwaarden en in de garantiebepalingen op de Festool-website van uw land. Een overzicht van alle landen vindt u op www.festool.com, na selectie van het gewenste land.
    Zijn er kosten verbonden aan de garantie all-inclusive? 
    Nee, de registratie is voor u gratis. De enige voorwaarde: u moet uw gereedschap binnen de eerste 100 dagen na aankoop voor de garantie all-inclusive1 registreren. Houd er echter rekening mee dat bij de afwikkeling van een diefstal kosten voor de eigen bijdrage en in het geval van een reparatie andere kosten (bijv. vaste decontaminatiekosten bij een H-zuiger) kunnen ontstaan.
    Hoe kan ik mijn gereedschap voor de garantie all-inclusive registreren?

    Vanaf 01.01.2021 kan de registratie voor de garantie all-inclusive1 alleen nog door u als klant exclusief in MyFestool gebeuren. Houd er rekening mee dat uw dealer de registratie niet meer voor u kan uitvoeren. U kunt uw gereedschap binnen de eerste 100 dagen na aankoop/levering heel eenvoudig online in uw MyFestool-account registreren. U bereikt MyFestool via onze website of de Festool-apps.

    Registratie via de website:

    1. Log u in uw MyFestool-account via www.festool.be/MyFestool in.
    2. Het formulier voor de registratie van de garantie vindt u na aanmelding in uw persoonlijke MyFestool-sectie onder "Gereedschap registreren" of onder deze link: www.festool.be/myfestool/garantieregistratie.
    3. Vul het formulier in volgende velden in: T-nr., S-nr. (u vindt deze gegevens op de meegeleverde garantiekaart of op het typeplaatje van uw machine), aankoopdatum/leverdatum (u kunt hier slechts een datum, die max. 100 dagen na aankoop/levering ligt, invoeren. Voer de datum in die op uw aankoopbewijs/leverbon is vermeld.). Upload uw factuur/uw leverbon (grootte en formaat van het bestand in acht nemen), voer optioneel de gegevens van uw dealer in en vervolledig evt. uw gegevens.
    4. U hebt uw machine met succes geregistreerd en u kunt altijd in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.

    Registratie via Festool Work app:

    1. Of u gebruikt de Festool Work app (beschikbaar voor Android en iOS).
    2. Log u hiervoor bij MyFestool in.
    3. Scan de barcode van uw nieuw aangekochte machine of scan de barcode op de garantiekaart die bij uw machine is geleverd of verbind u met een Bluetooth®-compatibel gereedschap, fotografeer de factuur of de leverbon, upload deze en profiteer van de services van onze "Garantie all-inclusive".
    4. U hebt uw machine met succes geregistreerd en u kunt altijd in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.
    Waarom moet ik mijn machine zelf registeren en waarom kan mijn dealer dit niet (meer) voor mij doen?
    Bij Festool nemen we gegevensbescherming ernstig. Daarom hebben we besloten dat u de garantieregistratie beter zelf kunt uitvoeren en hierdoor zelf over de verwerking van uw gegevens kunt beslissen. Daarvoor hebben we sinds januari 2021 voor u de mogelijkheid gecreëerd om uw gereedschappen exclusief in MyFestool voor de garantie te registreren. Hierdoor beschermen we u en uw persoonlijke gegevens tegen het per ongeluk doorgeven aan ons, maar ook de handelspartner tegen foute omgang met uw gegevens en natuurlijk ook onszelf tegen het onrechtmatig verkrijgen van uw gegevens zonder uw toestemming. In MyFestool hebt u altijd de controle, niet alleen over uw persoonlijke gegevens, maar ook over uw Festool-gereedschappen.
    Hoeveel tijd heb ik om mijn gereedschap te registreren?
    U hebt 100 dagen na aankoop/levering tijd om uw gereedschap voor de garantie all-inclusive1 te registreren.
    Wat heb ik nodig voor de garantieregistratie?
    U hebt hiervoor het onderdeel- en serienummer (T-nr. en S-nr.-) van uw machine alsook het aankoopbewijs/de leverbon en een MyFestool-account nodig.
    Waarom is het uploaden van een factuur/leverbon bij de garantieregistratie vereist?
    Het uploaden van de factuur is een van de voorwaarden om van de garantie te genieten. Dit is ook in de garantievoorwaarden zo vastgelegd. Overeenkomstig de garantievoorwaarden is een registratie binnen 30 dagen na aankoop/levering mogelijk, op een later tijdstip is een registratie niet mogelijk. Om de aankoop-/leverdatum te kunnen vastleggen, is, zoals in de garantiebepalingen aangegeven, het uploaden van een geldige factuur of een leverbon vereist. Op de factuur/leverbon zijn het aangekochte Festool-gereedschap en de datum voor onze controle doorslaggevend; het is geen probleem als andere gegevens, zoals klantnummer, prijs etc. onherkenbaar gemaakt worden.
    Ontvang ik een bevestiging van de registratie voor de garantie all-inclusive?
    Ja, u ontvangt een bevestiging via e-mail en u kunt uw garantiecertificaat na aankoop in uw MyFestool-sectie altijd bekijken en ook downloaden om te bewaren voor toekomstig gebruik.
    Geldt garantie all-inclusive voor alle producten van Festool?
    Garantie all-inclusive geldt voor alle gereedschappen van Festool en voor andere geselecteerde producten zoals accu-packs of oplaadapparaten. Of een product voor de garantie all-inclusive geregistreerd kan worden, herkent u aan de garantiekaart die bij het product in de Systainer of de doos is meegeleverd. Daarnaast kunt u ook bij de beschrijving van onze producten op onze website terugvinden of registratie mogelijk is. 1
    Kan ik afzonderlijke accu-packs/oplaadapparaten voor de garantie registreren?
    Accu-packs en oplaadapparaten zijn toebehoren, maar vallen nog steeds onder onze garantie all-inclusive1. Accu-packs en oplaadapparaten kunnen niet via ons onlineformulier voor de garantie geregistreerd worden. In het geval van een garantieclaim hebben we een kopie van uw aankoopbon als bewijs nodig.
    Ik heb mijn machine cadeau gekregen. Kan ik deze registreren?
    Voor de registratie voor de garantie all-inclusive1 hebt u de originele aankoopbon/leverbon als bewijs nodig. Bovendien moet de registratie ten laatste 100 dagen na aankoop/levering gebeuren.
    Ik heb mijn machine tweedehands gekocht. Kan ik deze registreren?
    De garantieregistratie staat enkel voor gereedschappen ter beschikking die bij een Festool-dealer werden aangekocht. Als de tweedehands machine al door de vorige eigenaar werd geregistreerd en nog in garantie is, dan kunt u bij ons een garantieoverdracht aanvragen. Hiervoor hebt u een kopie van het garantiecertificaat of het daarop vermelde referentienummer nodig.
    Ik kan mijn geregistreerde machine(s) in het gereedschapsoverzicht niet vinden. Wat moet ik doen?
    In de regel moet u alle voor de garantie geregistreerde gereedschappen en de garantielooptijd ervan in het gereedschapsoverzicht zien. Als bij u een geregistreerde machine in het overzicht ontbreekt, dan heeft dit de volgende reden: hebt u in het verleden een machine zonder een MyFestool-account geregistreerd of heeft uw dealer de machine voor u geregistreerd, dan ontbreekt de machine in het overzicht. Als bij u een gereedschap in het overzicht ontbreekt, neem dan contact op met onze Festool-klantenhotline via ons contactformulier, zodat we de machineregistratie op uw nieuwe MyFestool-account kunnen overbrengen.

    Volledig gratis herstellingen

    Zijn er uitzonderingen waarvoor de service niet geldt?
    Ja, er zijn uitzonderingen. Daarbij gaat het om situaties die u zich beslist kunt voorstellen, zoals gereedschap dat opzettelijk beschadigd of in een continu industrieel proces gebruikt is. Alle uitzonderingen vindt u in onze garantievoorwaarden.
    Waar kan ik aanspraak op maken als ik mijn gereedschap niet voor garantie all-inclusive geregistreerd heb?
    Als zakelijke gebruiker hebt u 12 maanden en als particuliere gebruiker hebt u 24 maanden recht op de wettelijke garantie. Dit geldt voor materiaal- en fabricagefouten die al bij de levering van ons product aanwezig waren. Slijtage is van de wettelijke garantie uitgesloten. Om deze reden moet u uw gereedschap te allen tijde voor garantie all-inclusive registreren. De registratie is voor u helemaal gratis! 1
    Krijg ik bij een reparatie een kostenraming?
    Dankzij garantie all-inclusive behoren kostenvoorstellen en facturen voor reparaties binnen de eerste drie jaar na aankoop tot het verleden.2 Enige voorwaarde: u moet uw gereedschap binnen de eerste 100 dagen na aankoop voor de garantie all-inclusive registreren.1 Na afloop van de garantie ontvangt u op aanvraag voor elke reparatie een kostenvoorstel.
    Welke onderdelen en defecten vallen onder deze service?
    Materiaal- en fabricagefouten inclusief alle reserve- en slijtageonderdelen (vooral koolborstels, kogellagers, rubbermanchetten, accu-packs, accu-pack-oplaadapparaten, afdichtingsringen, vaste kabels en schakelaars) alsook de vereiste arbeidstijd. Een overzicht van alle reserve- en slijtageonderdelen vindt u in onze reserveonderdelencatalogus. Alle in de kolom "Garantie" met "Ja" gemarkeerde onderdelen worden gratis vervangen.2

    Vervanging bij diefstal

    De termijn van 5 dagen is verstreken. Krijg ik toch een vervangende machine?
    Helaas niet! Wij kunnen u deze service alleen aanbieden als u zich aan onze termijnen houdt.
    Mijn gereedschap is op de bouwplaats of uit mijn bus gestolen. Wordt het toch vervangen?
    Ook als de machine op de bouwplaats of uit uw voertuig gestolen is, ontvangt u binnen drie jaar na aankoop tegen een eigen bijdrage van 125 euro netto (excl. BTW) een gloednieuwe machine. Voor producten van de productcategorie Power Station geldt een afwijkende eigen bijdragen van 1.000 € netto (excl. BTW).
    Zijn alle diensten van garantie all-inclusive ook volledig van toepassing op mijn vervangende machine?
    Garantie all-inclusive is op uw vervangende machine van toepassing voor de resterende looptijd van het gestolen gereedschap. Dit betekent dat als uw gereedschap na bijvoorbeeld twee jaar gestolen wordt, u voor uw vervangende machine nog één jaar gebruik kunt maken van garantie all-inclusive. Voor de registratie zorgen we in dit geval voor u en u kunt altijd uw nieuw garantiecertificaat in uw persoonlijke MyFestoool-sectie bekijken of downloaden. Omdat elk gereedschap slechts eenmaal gebruik kan maken van diefstalgarantie, vervalt deze service voor de vervangende machine. 1
    Wat moet ik doen als mijn gereedschap gestolen is?
    Het is belangrijk dat u zich aan de toepasselijke termijnen houdt. U moet na de diefstal van uw gereedschap hiervan meteen aangifte doen bij de politie. Vervolgens laat u uw aangifte en garantiecertificaat binnen 5 dagen na de diefstal aan uw dealer zien. Nadat we de situatie gecontroleerd hebben, sturen we de nieuwe machine naar uw vakhandelaar en u kunt die tegen een eigen bijdrage van 125 € netto (excl. BTW) resp. 1.000 € netto (excl. BTW) voor producten van de productcategorie Power Station daar afhalen.

    Gegarandeerd originele onderdelen

    Ik heb een reserveonderdeel nodig. Wat moet ik doen?
    Om het juiste reserveonderdeel voor uw gereedschap te vinden, moet u het specifieke machinetype en het onderdeelnummer weten. Deze gegevens vindt u op het typeplaatje direct op uw machine en in uw garantiedocumenten. Om een bepaald reserveonderdeel te bestellen, kunt u met onze Festool-klantenhotline via Contact contact opnemen.
    Belangrijke aanwijzing m.b.t. het gebruik van reserveonderdelen:
    Houd er rekening mee dat alle gereedschappen van Festool vanwege de kwaliteit en veiligheid uitsluitend door erkende werkplaatsen gerepareerd worden. We raden aan om een reparatie direct door ons te laten uitvoeren. De wet schrijft voor dat na elke opening van de behuizing een ‘veiligheidscontrole volgens DGUV-voorschrift 3 en 4 en richtlijn DIN-VDE 0701/0702’ uitgevoerd moet worden. Deze controle mag uitsluitend door een hiertoe gekwalificeerde vakman uitgevoerd worden. Bovendien zijn er voor een correcte reparatie in vele gevallen speciale gereedschappen vereist. Elke aanspraak op garantie vervalt zodra de reparatie door een niet-erkende werkplaats of persoon uitgevoerd wordt. U wordt daarom uitdrukkelijk geadviseerd reparaties niet zelf uit te voeren.
    Zijn er na afloop van de 10-jaar gegarandeerde beschikbaarheid geen reserveonderdelen meer verkrijgbaar voor mijn gereedschap?
    Voor veel gereedschappen hebben wij reserveonderdelen aanzienlijk langer dan 10 jaar op voorraad.
    Wat gebeurt er als een reserveonderdeel binnen 10 jaar niet meer verkrijgbaar is?
    Wij garanderen dat de reserveonderdelen nog minstens 10 jaar beschikbaar zijn nadat het apparaat uit productie is genomen. Als we deze belofte niet na kunnen komen, ontvangt u gratis een nieuw elektrisch gereedschap ter vervanging.

    U hebt meer hulp nodig i.v.m. garantie all-inclusive?

    Neem contact op met onze Festool-klantenhotline via Contact.
    1. Garantie all-inclusive geldt voor alle Festool-machines die binnen 100 dagen na aankoop zijn geregistreerd. De Festool-garantievoorwaarden gelden en kunnen worden bekeken op www.festool.be/services/garantievoorwaarden.
    2. "Volledige reparatie gratis" geldt ook voor accu's en oplaadapparaten, maar niet voor overig verbruiksmateriaal en accessoires en zelf gedemonteerde machines, alsmede voor schade door ondeskundig gebruik, gebruik van niet originele onderdelen en als de machine continu aan sterke slijtage onderhevig is geweest.